Co roku, 22 marca, na świecie obchodzony jest Światowy Dzień Wody. Ten dzień celebrują także nasze przedszkolaki. Światowy Dzień Wody ma na celu przypomnienie dzieciom o niezastąpionej roli wody w naszym życiu. To doskonała okazja, by uświadomić wszystkim przedszkolakom, skąd pochodzi woda, jak kluczowe dla naszego zdrowia jest jej picie oraz jak każdy z nas może przyczynić się do ochrony i poprawy jakości zasobów wodnych. Tegoroczne hasło Światowego Dnia Wody to „Ochrona lodowca”. Tego dnia dzieci z „Brzechwy” dowiedziały się, że lodowce mają kluczowe znaczenie dla życia- ich woda roztopowa jest niezbędna do zaspokojenia potrzeb związanych z wodą pitną, rolnictwem, przemysłem, produkcją czystej energii oraz zdrowymi ekosystemami. Szybkie topnienie lodowców z kolei ma poważne konsekwencje dla ludzi i naszej planety.
Dzień Wody był doskonałą okazją, aby poprzez zabawę edukacyjną wprowadzić dzieci w temat ochrony zasobów wodnych. Przeprowadzone zabawy wodne sprawiły dzieciom wiele radości, ale posłużyły również jako narzędzie kształtowania postaw proekologicznych wśród naszych przedszkolaków. Jednym z pomysłów był eksperyment pokazujący jak powstaje deszcz z chmury burzowej. Dzieci wykorzystując piankę do golenia, atrament, pipety i wodę stworzyły własną deszczową chmurę. Kolejną ciekawą aktywnością była obserwacja jak topnieje lód w różnej temperaturze wody. Do przeprowadzenia tego eksperymentu dzieci miały do dyspozycji kostki lodu w dwóch kolorach: przezroczystym i niebieskim, co było dodatkową, fajną atrakcją. Ciekawą aktywnością były „Wodne Podróże”. Tego dnia wychowawczynie z każdego oddziału zorganizowały zajęcia, podczas których dzieci poznały obieg wody w przyrodzie, od deszczu po ocean. Używając prostych materiałów, jak patyczki do lodów, plastelina i niebieska bibuła, dzieci mogły tworzyć miniaturowe modele cyklu wodnego. Podczas zajęć nie zabrakło również ciekawego filmu edukacyjnego, zagadek dotyczących wody, kolorowanek i medali. Na koniec wszystkie dzieci wykonały wieloma technikami pracę plastyczną pt.„Kropla wody”.
Ten dzień w naszym przedszkolu z pewnością miał wiele zalet. Na pewno przyczynił się do edukacji ekologicznej dzieci, był okazją do interaktywnych i zabawnych form nauki. Poprzez eksperymenty z wodą dzieci mogły doświadczyć procesów parowania czy zamrażania, co rozwijało ich ciekawość świata i podstawy zrozumienia nauki. Z kolei wspólne działania w ramach Dnia Wody wzmocniły poczucie społeczności i współpracy wśród dzieci.








